play phone device-mobile location2 search plus dash down_arrow cross chevron-down chevron-up chevron-left calendar device-camera

Customer reviews of Stanways of Lytham Limited

At Stanways of Lytham Limited we pride ourselves on the great service we provide to all of our customers. We understand that buying a car or van can be a daunting prospect, so we strive to make the buying process as simple and hassle-free as possible.

But don't just take our word for it, see what some of our customers have to say about us...

Write a review

Stanways of Lytham Limited

Stanways of Lytham Limited
5
4.8

Based on 42 customer reviews

Powered by


  • 5

    First class From Stanways

    By Carl Adrian B on 19 March 2017 | Verified purchase

    We Travelled from Manchester to view a car, On arrival we was greeted by Chris very pleasant and Shown us the car we wanted to view, we then saw the same car but with higher spec and nicer colour. so we had a look at this one aswell, We made the deal and got what we wanted on PX and arranged a date to pick the new one up, Faruk and Chris are very welcoming and will go out of there way to help with anything, Our experience with Stanways is Excellent Think its the Bentley in the showroom next,

    Reply from Stanways of Lytham Limited on 20/03/17

    MR and Mrs Bate were a pleasure to do business with. We had to order a new mirror which took longer than expected but there was no problem picking the car up 2 days later than arranged. Thank you for your business.


  • 5

    Quick and efficient

    By Rob S on 12 March 2017 | Verified purchase

    Professional approach and good product knowledge. Wide range of cars on offer at reasonable prices. very happy with the deal I got. Would certainly go to them again for my next car.

    Reply from Stanways of Lytham Limited on 20/03/17

    Mr Shorrock came in not knowing what car he wanted just wanted a smaller car. We gave him a few options and after speaking to his girlfriend returned the next day and bought a low mileage vehicle. Local customer and we hope to do business with him in the future. Thank you.


  • 5

    Really satisfied would recommend

    By Patricia R on 11 March 2017 | Verified purchase

    Wonderful service really helpful but not pushy. Would totally recommend.

    Reply from Stanways of Lytham Limited on 20/03/17

    Lovely local customer and we are very pleased we could help her. Thank you.


  • 5

    Swift and freindly

    By Derek C on 11 March 2017 | Verified purchase

    Great friendly service.... Car was ready on time and all paperwork completed just had to drive away great local business..


  • 5

    My dream car

    By Helen B on 14 February 2017 | Verified purchase

    I went to Stanways to buy my new car as a friend had recommended them. I liked the idea of the service department on site. I have not been disappointed. Faruk guided me through my purchase, arranged my cherished number transfer and kept me informed throughout. I am so happy with my car. I will definitely be returning when it is time to change my car again. Many thanks for such caring customer service.

    Reply from Stanways of Lytham Limited on 20/03/17

    Thank you for your honest view. We pride ourselves in customer service and like to think we go the extra mile to satisfy customer needs. Thank you


  • 5

    First rate old school gentleman .

    By John C on 27 January 2017 | Verified purchase

    Fantastic. After a few weeks of looking for the right car and A fair px price for my car I come across Stanways some 200 miles from me. Because of the distance I wanted to do as much work as poss by phone or email so I sent pictures of my px and lots of questions about the car an Audi a8. Faruk the boss man responded within in an hour if not quicker to all my emails and phoned me when I asked him to. This is a rarity in it self today. The vehicle I bought from Faruk was exactly as described and the px agreed price was not subject to any reduction once inspected by Faruk. He even agreed to deliver the car at a reasonable cost on the agreement that should either party decide the vehicles were not as described either could decline the deal. Personally delighted with the deal, the service and will be looking at their web site when I need another vehicle for my wife. regards jc swindon

    Reply from Stanways of Lytham Limited on 20/03/17

    A pleasure to business with. Went to deliver the car which was a fair distance away, and Mr Clifford went out of his way to look after me on arrival. We did the paperwork, had a cup of tea together and i was on my way back. Hadn't seen his car but was described perfectly. Thank you


  • 5

    Good service from start to finishave.

    By Michael H on 09 January 2017 | Verified purchase

    First class.

    Reply from Stanways of Lytham Limited on 20/03/17

    Excellent Customers who have bought previously. Thank you


  • 5

    Stanways of Lytham recommendation

    By David C on 04 September 2016 | Verified purchase

    Excellent and friendly service, highly recommended

    Reply from Stanways of Lytham Limited on 11/11/16

    Mr and Mrs Cowley are great customers and a pleasure to do business with. Thank you


  • 5

    Disappointed with customer service

    By Julie A on 25 July 2016 | Verified purchase

    Bought a vehicle from Stanways which when we drove away had a wheel that was loose and not fixed to the car properley and air conditioning which was not working. We had to leave the vehicle in the garage for a further week. It was very inconvenient to us as we had a round trip of 225 miles to make on two occasions with no offer of compensation. On a positive note when we did pick up the vehicle to finally take home, the repairs had been sorted and we are pleased with the vehicle.

    Reply from Stanways of Lytham Limited on 25/07/16

    Sorry for the problems you had when you collected your vehicle the first time, apologise on behalf of one of my technicians for not checking the vehicle. It is a one off as we have never had a problem before. We did put half a tank of fuel in and if you remember you had arranged your own finance and were not happy with the payments, we sorted the finance for you at a much better rate than you were quoted!


  • 5

    No issues

    By Tom J on 13 July 2016 | Verified purchase

    No issues. Very helpful and honest